MegaStrong powertraining bij The Fitnessclub Delft

MegaStrong powertraining richt zich in de sportschool voornamelijk op de zwaardere krachttraining, gericht op de drie fitness- en krachtsdisciplines van het powerliften: de Squat, de Benchpress en de Deadlift. Hierbij zoekt de sporter zijn/haar maximale grens op (one-rep-max) – uiteraard met de juiste techniek en uitvoering.

Deze krachtsdisciplines worden ook veelal als basis gebruikt om sterker te worden voor diverse andere sporten, zoals bij judo, kogelstoten, roeien etc. De explosieve- en algemene kracht van de sporter zal hierdoor flink toenemen.

The Fitnessclub Delft is dé sportschool in Delft waar je met de juiste training en begeleiding op deze disciplines kan trainen.

De training

De training van powertraining is gericht op het verhogen van spierkracht en in mindere mate op het vergroten van de spiermassa. De sporter zal dus een sportspecifiek trainingsschema volgen, gericht op de juiste disciplines: kracht, techniek, volume, intensiteit en frequentie. Daarnaast zijn er vele soorten powerschema’s & protocollen te vinden die gebruikt kunnen worden om sterker te worden.

In tegenstelling tot een bodybuilder of actief fitness-beoefenaar zal de sporter een powerschema volgen met trainingen in lage reps (1 tot 5 herhalingen) met meer rust tussen de setjes door (3 tot 5 minuten). Daarnaast bestaat een powerschema niet alleen uit de drie compound-oefeningen, maar ook uit ondersteunende krachtoefeningen om kleinere en/ of zwakkere spiergroep(en) te versterken, zoals dumbbell presses, barbell rows, shoulder presses etc. Daarnaast staat techniektraining met de juiste uitvoering centraal in een powerschema.

Bekijk hoe je fysieke gesteldheid is met onze Body Check-up!

Vraag een dagpas aan Doe de gratis lidmaatschapstest

MegaStrong powertraining

MegaStrong powertraining

MegaStrong powertraining